Бърза навигация


Съдържание на страницата

Румба

Един от най-лиричните, най-емоционалните и най-красивите танци - танцът на любовта. Бавният ритъм погрешно навежда някои на мисълта, че танцът е лесен за изпълнение...

Румба - кратка история на танца

Румба
Румба

Такт на танца: 4/4.
Темпо: 25-27 такта в минута (MPM).
Броене: "(1 -) 2 - 3 - 4 ", "бавно - бързо" и други вариации.
Година на появяване: 1913 г.

Думата "румба" е термин, обединяващ голям набор от имена на танци - Сон, Дансон, Гуахира, Гуарача, Нанинго (Son, Danzon, Guagira, Guaracha, Naningo).

Съществуват две направления на този танц: испанска и африканска версия. Въпреки че основното развитие на танца било в Куба, във времето подобни танци са се появявали на Карибските острови и Латинска Америка.

Основно оформянето на Румба станало през 16-ти век около бурния период на внос на чернокожи роби от Африка в Америка. Оригиналният туземен танц Румба бил в основата си пресъздаване на любовен акт.
Танцувал се бързо, със силно изразени движения на ханша, предизвикателно поведение от страна на мъжа и защитна роля - от страна на жената. Ритъмът на танца бил насечен, за да можело да се подчертаят добре експресивните движения на танцьорите.

Маримбола
Маримбола

Инструментите, на които се изпълнявал музикалният съпровод, били маракас, клавес , маримбола и барабани.

Скоро след Втората световна война танцът Сон станал популярен сред работническата класа на Куба. Той представлява бавна и изчистена версия на гореспоменатата африканска Румба.
Още по-бавна версия е Дансон - танцът на заможната част от кубинското общество. При него се правят малки стъпки, при които дамата леко движи бедрата си, докато свива и изпъва коленете си.

Американската Румба е модифицирана версия на Сон.
Първият сериозен опит да се "внесе" Румба в САЩ бил направен от Лю Куин и Джоан Сойър през 1913 год.
Десет години по-късно Емил Колеман и неговата група започнали да работят заедно с няколко кубински изпълнители и танцьори в Ню Йорк.
През 1925 год. Бенито Колада отворил клуб "El Chico" в Гринуич Вилидж и скоро открил, че нюйоркчаните нямат и бегла предства от характера на Румба.

Сериозен интерес към латино музиката се забелязал през 1929 год. Към края на 20-те години на 20-ти век Хавиер Кугат създал оркестър, който се ориентирал към усъвършенстване изпълненията си само на латиноамериканска музика.
За пръв път те свирили в "Coconut Grove" в Лос Анжелис. Допълнително правили записи за филми( "In Gay Madrid").
В края на 30-те години Кугат вече свирил в известния хотел "Waldorf Astoria" в Ню Йорк, а в ранното начало на 40-те за него се твърдяло, че ръководи най-невероятния оркестър по онова време.

През 1935 год. Джордж Рафт изиграл ролята на любезен танцьор във филма "Rumba" - мюзикъл, в който главният герой има за цел да завладее сърцето на дъщерята на богаташ, опитвайки се за целта да я омае с танцуването си.

В Европа представянето на Румба се дължи предимно на ентусиазма и интерпретацията на Пиер Лавел (учител и хореограф). През 1930 год. той и партньорката му, Дорил Лавел, демонстрирали и популяризирали латиноамериканските танци в Лондон.
Те представили истинската кубинска Румба, която (след множество спорове и разногласия) официално била приета през 1955 год.

Някои танцьори възприемат този танц като най-еротичния и чувствителен измежду латино танците - заради неговия бавен ритъм и заради многото движения в ханша, които се изпълняват при танцуването му. Всъщност той е втори в класацията за най-бавен (откъм темпо) танц. Подреждането е следното: болеро, румба, ча-ча-ча и мамбо.

Повече за споменатата в началото афро-кубинската румба (или просто кубинска румба) можете да прочетете в Укипедия.

Състезателният танц Румба е наследил повечето от движенията си от танца Сон (същото важи за салсата и мамбото).
Може да се твърди, че именно тя е допринесла и най-много е повлияла за създаването на танца Ча-ча-ча. И наистина - повечето фигури от танца Румба (ако не всички) могат да бъдат интерпретирани и в Ча-ча-ча.

На състезания този танц е трети поред.
Някой гледат на това погрешно, мислейки, че разполагането на бавния танц Румба между сравнително бързите Ча-ча-ча и Пасо Добле е с цел да се даде почивка на състезателите. Напротив, танцът е също толкова труден и изисква доста тренировки, за да бъде достигнато добро ниво на изпълнение.


Допълнително меню

СТАНДАРТНИ

ЛАТИНО-
АМЕРИКАНСКИ